lørdag 29. januar 2011

Knekkebrød på Picnik

Jeg har bakt mine første knekkebrød. NAM.. Faren med slikt er at man spiserhimla mye av det.


Knekkebrødene har blitt plassert i den fine picnik-boksen som jeg har fått hjemmefra. Den tror jeg stammer fra morsslekten, og har nok blitt med på mange campingturer og picniker opp igjennom. 



Kanskje har du lyst på noe godt til søndagsfrokosten?
Oppskriften lyder som følger:

2 dl grov sammalt rug (eller hvete)
2 dl sesamfrø
2 dl lettkokte havregryn
2 dl solsikkekjerner
1 dl havrekli
1 1/2 ts salt
7 dl vann

Rør alt sammen. La det stå og svelle i minst 30 min, gjerne mer. Fordeles på to stekeplater med bakepapir.

Merk opp knekkebrødene (f.eks 4x4). Sett begge brettene inn i stekeovnen og stek på varmluft 150 grader i 60 min. Ta ut platene og del knekkebrødene fra hverandre. Bytt plass på platene i ovnen og stek i 15 min til. Pass på at knekkebrødene er helt tørre og harde, så unngår du at de blir myke

Vel bekomme, håper det smaker

1 kommentar:

  1. Dere skulle gjerne ha ringt og kommet innom!! Bent var på Tårnagentdag, men jeg var der. Det er ikke så mye å se enda, men. Kom gjerne en annen dag da, ok?

    Men du, 3200 kroner for en vinylplateskål. Det fårn si. Skjønner at jeg gjorde en bommert ved å legge ut oppskrift på hvordan man gjør det på bloggen...

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...