tirsdag 22. februar 2011

på hodet


Jeg synes alltid det er hyggelig når jeg blir grepet av et snev av strikkebasillen. Denne lua så jeg på bloggen til Dronning Maud før jul, og tenkte at; sånn vil jeg også strikke! Men da var det andre ting som skulle ordnes, gitt. Likevel hadde jeg ikke glemt den, og jeg letet meg gjennom arkivet hennes for å finne oppskriften



Jeg har strikket denne til meg selv (og det minner meg på hvor sjeldent jeg egentlig lager noe til meg selv...) - jeg la derfor opp 80 masker istedenfor 60, og brukte pinne 4,5. Garnet er deilig alpakkagarn fra Sandnesgarn. Siden det er litt tynt valgte jeg å strikke med dobbel tråd. 

Og se: Jeg har til og med fått mine egne labels! Aiai.


Enkel å strikke, så jeg tror nok jeg lage noen i barnestørrelse også. Eneste forandringen jeg vil gjøre er å lage litt kortere ribb, slik at perlestrikken får litt større plass og oppmerksomhet.


Nå skal jeg ut og teste om lua funker i 10 blå
Over og ut!

6 kommentarer:

  1. Superfin mössa!! Jag är så avundsjuk på alla som kan stikka. Själv är jag helt värdelös på det! Men nu när jag såg din fina mössa så känner jag att jag måste lära mig! :-)

    SvarSlett
  2. Super fin lue - morsomt å strikke litt til segselv også - men vet selv hvordan det kan gå med å bare strikke til andre. Håper lua funker i 10 blå, her i vindensland Danmark, skal jeg på utkikk etter noe fleece til min lue - ellers så blåser det rett igjennom.

    SvarSlett
  3. Så fin lua blei, og jammen e du fin du og :o)

    SvarSlett
  4. ååå, så fin lue! Jeg vil også kunne strikke!! Gøy å se deg, pene jenta:)

    SvarSlett
  5. Takk for fin kommentar inne hos meg!

    Lua ble råfin!
    Tror jeg må leite litt og finne oppskriften på den, jeg også. Artig med alt som er delvis greit å strikke, og ikke for stort.

    SvarSlett
  6. Tusen takk, søte dere!! :) Lua er kjempelett å strikke - tro meg, jeg er ikke god på strikking i det hele tatt.. Men kan man rett og vrang, ja da kan man strikke denne :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...