mandag 9. mai 2011

husmortips på en mandag

bilde lånt her
Enkelte mandager, når ånden kommer over meg, deler jeg gode husmortips med dere. Du kan finne flere tips her

I dag er det bakepulveret som skal inn i manesjen. For bakepulver egner seg nemlig ikke kun til baking. Det første tipset var det Elin med den flotte bloggen Jansson bygger hus som tipset meg om. Det måtte testes: 

Jeg hadde nemlig klart å brenne fast risen i bunnen av en kjele (merkelig hvor fort gjort det er). Men denne gangen la jeg bort stålullen. Jeg fjernet ganske enkelt overfødige matrester, og tappet i litt varmt vann. Strødde så i en liten spiseskje med bakepulver. Det bruset godt i kjelen, og når jeg helte ut vannet var kjelen blankere enn aldri før. Helt magisk!

Men bakepulver er god for mer. Har du vært på loppis og sikret deg kule retro kaffekrus, eller skjøre nostalgiske te-kopper? Da hender det av og til at de kommer med litt kaffe- og te-rander inni koppen. Lykkelige over kuppet prøver vi å ignorere flekkene. Men du, gni bakepulver inni koppen, hell oppi vann, og hell ut: TA-DA! God som ny

Thank you Mr.bakepulver!


-------------------------
Nå er ikke jeg en uttømmelig kilde av husmortips. Kanskje nettopp DU sitter og ruger på et supertips? Nøl ikke med å dele det. Enten i egen blogg eller i en kommentar til meg. Bruker jeg tipset, vil du selvfølgelig få cred for det ;)
-------------------------


Finfin mandag!
klem

10 kommentarer:

  1. Smart!
    Takk igjen for husmorstips!
    Æ like! :)

    SvarSlett
  2. Thanx a lot, snuppa! Jeg bare DIGGER husmortipsene dine! *smil*

    Og gratulerer med den kuleste stolen... og den søteste babyen:-)

    God mandagskveld!

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  3. Bakepulver er helt genialt!
    Jeg har en pakke stående sammen med annet vaskegreier ved kjøkkenvasken, slik at jeg ikke glemmer hvor genialt det er:)

    SvarSlett
  4. Lurt, bakepulver funker på mye, det! Hell litt bakepulver ned i termosen/kaffekannen, på med varmt vann, la stå ti minutt--og vips,- gullren!!

    SvarSlett
  5. Hei på deg, nå har jeg kost meg inne på bloggen din. Så mye fint asså. Klem Wilhelmine

    SvarSlett
  6. Så flott tips! :) Bakepulver har ein jo alltid tilgjengeleg, og fastbrend ris er òg noko som oppstår no og då :) Kanskje dette òg funkar på innsida av komfyren? Kva skal ein då med stålull? :)
    Mvh, Kristin

    SvarSlett
  7. Så gøy at du brukte tipset! :) Bra med husmortips, vi husmødre må holde sammen og hjelpe hverandre til en lettere hverdag ;) Ha en god dag i sola! Klem

    SvarSlett
  8. oj tidig! Tips mottatt ;D
    Bloggen din er digg, Jenny!

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...