mandag 28. januar 2013

når man venter...





... en jente etter to gutter, ja da er det ikke fritt for at det blir en del rosa, blonder og sukkersøte forberedelser. Det vil si. Jeg har enda ikke begynt å forberede så mye. Det slo meg plutselig at det nå er 6 uker til termin (og 5 uker til egen termin). Kanskje på tide å begynne å tenke litt på hva babyen faktisk trenger av utstyr? Heldigvis har vi jo mye stående på loftet etter de to andre. Men det må monteres og finnes frem og så må vi handle inn det vi mangler. Skap og kommoder må omrokkeres med tanke på babytøy, soverom må ommøbleres og på badet må vi nok en gang gjøre rom for stellebord.

Mye praktisk som skal ordnes de neste ukene altså, men de sukkersøte sakene har jeg allerede forgrepet meg litt på. Tutu-skjørt og nydelig strikkettøy - noen av mine favoritter så langt. Teppet, jakken og tilbehøret er det mamma som har strikket. Å som jeg gleder meg til å tulle inn en liten frøken i det deilige hjerte-teppet! Hjemmestrikk er virkelig de beste gavene, laget med omtanke ♥

Jakken er fra boken til nøstebarn, teppet er fra boken "Strikking, gammel teknikk i ny design". Luen er en miniutgave av Prydelig-Åshilds søt-lue. Den er virkelig søt og oppskriften finner du her.

Og ja.. jeg er redd for at dette ikke blir det siste "nesting-innlegget" her på bloggen ;) 

God mandag og ukesstart til deg!
pusspuss

11 kommentarer:

  1. Åh...nydelige ting! Jeg hilste på en liten skjønning idag, Sunniva sin Olav, 3 uker i dag:) Såå søt! Hun fortalte at dere kjenner hverandre:)
    Klem, Elin

    SvarSlett
  2. Å for en herlig tid! Forberedelser og forventning! Med baby er alle stadier fine da! Kos deg i innspurten, håper formen er brukbar :) -monakristin (som finner seg selv i en situasjon der jeg plutselig ikke har en liten baby lenger, men en gutt som kommer seg frem ved egen hjelp!! :))

    SvarSlett
  3. Nestingfasen er så herlig! Husker jeg kjente meg så (stor og) kreativ og ville både sy og strikke. Jeg har 3, og det er både riktig og vemodig på samme tid at jeg ikke skal innom denne fasen mer. Nyt det, og ikke glem å blogge mer om videre nestingprosjekter!
    <3

    SvarSlett
  4. å ja..pøs på med nesting !! det er så koselig, og en vikig del av ventetiden :)
    nydelige ting du viser frem i dag..sukk :)

    SvarSlett
  5. Supersøtt!!
    Tenker det er spennende og deilig og går rundt å vente...
    klem

    SvarSlett
  6. Vi takler fint flere nesting-innlegg altså. Herlige bilder av nydelig jentetøy! ååååh! Det rykker i eggstokkene!
    :) Klemmer :)
    Hva med Josefine forresten? eh. Jeg er over gjennomsnittet glad i å diskutere navn tror jeg. Søstra mi, som er 16 uker på vei, har fått nok forslag til å lage et eget navneleksikon allerede...

    god onsdag!

    SvarSlett
  7. Hello, I'm Ben Brown, and this is how to do a Capoeira kick replica handbags. Today, what I'm going to show you is how to do one of the replica wathces most popular Capoeira kicks. So this is the way I like to set this particular kick up to condition prada handbags my opponent to be used to my lead hook. You throw a lot of those they are going to react to it.

    SvarSlett
  8. You made some decent points there. I looked on the internet for the issue and found most individuals will go along with with your website.

    Click Here
    Visit Web
    Lifeafter.neteasegamer.jp
    Information

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...